miercuri, 6 martie 2013

Dragostea pasională și alte tipuri

 
 Ce este dragostea pasională? Este oare o stare emoțională tumultoasă ce conține  ”tandrețe și atracție sexuală,exaltare și durere , anxietate și destindere, altruism și gelozie” (Berscheid și Walster,1978,p 177).
   Dragostea pasională presupune atenție maximă la persoana iubită, reacțiile comportamentale scapă de sub controlul rațiunii , dragoastea este oarbă, defectele se convertesc în calități, distanța față de celălalt este trăită cu teamă, teamă ce devine obesivă și intensifică dorința de a trăi cât mai aproape de celălalt, de a primi dovezi ale iubirii.
   Faptul de a te simți îndrăgostit este unul comun și este ceva pe care îl învățăm de mici copii (”Albă ca Zapada”, ”Cenușăreasa” etc) și deci pentru care ne pregătim și la care visăm.Ne formăm o părere și un ideal, un imaginar și o așteptare cu care ne obișnuim să trăim, iar în momentul în care se concretizează ținem cu tot sufletul să fie pentru totdeauna (așa cum ni se spune la finalul poveștilor: și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți...). Această dorință acerbă ne transformă dragostea în dragoste pasională în care nimeni și nimic nu mai contează, în care nicio variabilă nu-și mai are locul iat momentele de mici neplăceri sunt simțite ca drame și trăite cu deznădejte. Atitudinea devine una posesivă  și predomină teama obsesivă de a nu pierde persoana iubită fapt ce crește preocuparea de celălat mai mult decât ar putea fi nevoie.
    Dragostea este trăită de către toți oamenii acestei lumi în atâtatea moduri, cu atât de diverse intensități, sub atâtea zeci de contexte socio-culturale, încât a defini dragostea este ceva imposibil;iar a face distincția între feluri ale dragostei și a stabili limitele este ceva divin.Iar dragostea pe care încercăm noi astăzi să o definim și pe care o și simțim nu a foat așa de la început. La bază dragostea este un fenomen universal cu valoare de reproducere.Rașionamentul ar fi cam acesta: o femeie cu un bărbat formează o pereche pentru a se reproduce și perpetua specia. Doar evoluția omului a adus în acest context și o altă latură a sa: aceea de a avea grijă de celălalt; iar asta se poate numi dragoste.
    Partenerii pot fi legați și de un alt tip de dragoste: dragostea companională. Aceștia se iubesc însă într-o intesitate controlată,echilibrată, rațională, practică. Cei doi se susțin reciproc, se înțeleg și se tolerează. Își construiesc o relație bazată pe încredere iar viețile lor se împletesc aproape perfect. Problemele întâmpinate le rezolvă comunicând asta după ce disting gravitatea lor.Deși acest tip de dragoste pare opusul celei pasionale nu este așa. Ci mai degrabă o completare. Iubirea pasională poate fi resimțită de mulți, iar după ce văpaia dispare rămâne acestă dragoste companională care face relația să dureze mai mult și care sudează perechea.
    Într-o altă ordine de idei, dragoastea pasională este resimțită la începutul relației, iar dacă nu se sfârșește se transformă în ceea ce se numește dragoste companională.
    Studii făcute pe populație americană au descoperit că omaneii definesc și alte tipuri de dragoste: dragostea posesivă (este o dragoste pasională însă cu trăiri mult mai intense); dragoste pragmatică ( partenerii se aleg după anumite criterii pentru a pune bazele unei relații în care se satisfac nevoi materiale); dragostea altruistă ( dăruirea de iubire necondiționată și fără a aștepta nimic în schimb); dragostea ludică ( în care relația este considerată un joc, un mod de a etala puterea și de a câștiga; acest tip de dragoste nu durează mult timp, ci doar până când unul dintre parteneri se plictisește sau devine greu; de aceea mulți psihologi nici nu o consideră un tip de dragoste pentru că sentimentul în sine nu există).
     Alți psihologi consideră că nu trebuie categorizată dragostea și că aceasta ar conține oricum anumite dimensiuni comune doar că variază de la un cuplu la altul, de la o religie la alta, de la o vârstă la alta ș.a.m.d.
   Stenberg (1988) a propus un model triunghiular al dragostei iar acesta cuprinde: intimitatea- sudura sufletească, preocuparea față de celălalt, înțelegerea, respectul și valorizarea celuilalt; pasiunea-aspectele romantice ale iubirii, atracția fizică și sexuală; latura decizional-implicațională- centrată pe cognitiv, pe reprezentarea relației, pe colaborare, implicare, pe decizii și hotărâri.
   Cuplurile care reușesc să mențină triunghiul echilateral tind să fie cele mai stabile în timp. Să fie oare așa?
   

13 comentarii:

  1. Sunt foarte fericit că l-am contactat pe Dr. Wealthy care m-a ajutat să-mi revin fostul soț de la o altă femeie după 3 ani de separare. Sunt foarte fericit pentru că nu am crezut niciodată în turnarea vrăjilor și în contactarea rudelor de vrăji pentru a rezolva problema mea, dar după 3 ani de a mă separa de soțul meu fiind singur, a trebuit să-l contactez pe Dr. Wealthy după ce am citit despre el online și despre cum a ajutat oamenii . Sunt foarte bucuros că am făcut-o. Soțul meu s-a întors la mine în 48 de ore, m-a implorat și copiii care au avut nevoie de tatăl lor înapoi cu ei și sunt foarte fericit. L-am găsit pe acest bărbat prin mărturii că poate rezolva probleme de sarcină și dragoste, motiv pentru care l-am contactat pentru a mă ajuta și în 48 de ore soțul meu s-a întors acasă și trăim fericiți împreună. Adresa de e-mail este wealthylovespell@gmail.com sau numărul aplicației Whats la +2348105150446

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt atât de încântat, deoarece căsătoria mea ruptă a fost restabilită, iar soțul meu s-a întors după ce ne-a părăsit pe mine și pe cei doi copii ai noștri pentru o altă femeie. După 8 ani de căsătorie, eu și soțul nostru am fost într-o ceartă sau alta până când în cele din urmă m-a părăsit și s-a mutat în California pentru a fi cu o altă femeie. Am simțit că viața mea s-a terminat și copiii mei au crezut că nu-și vor mai vedea tatăl. Am încercat să fiu puternic doar pentru copii, dar nu am putut controla durerile care mă chinuiesc inima, inima mea era plină de dureri și dureri pentru că eram cu adevărat îndrăgostit de soțul meu. În fiecare zi și noapte mă gândesc la el și îmi doresc întotdeauna să se întoarcă la mine, eram foarte supărat și aveam nevoie de ajutor, așa că am căutat ajutor online și am dat peste un site web care sugerează că Dr.Wealthy poate ajuta să revină la ex. rapid. Deci, am simțit că ar trebui să-l încerc. L-am contactat și mi-a spus ce să fac și am făcut-o apoi a făcut o (Vrajă de dragoste) pentru mine. 28 de ore mai târziu, soțul meu m-a sunat cu adevărat și mi-a spus că îi este atât de dor de mine și de copii, atât de uimitor !! Așa că așa s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie și și-a cerut scuze pentru greșeala sa și pentru durerea pe care mi-a provocat-o mie și copiilor. Apoi, din acea zi, Căsătoria noastră a fost acum mai puternică decât a fost înainte, totul datorită doctorului Rich. el este atât de puternic și am decis să împărtășesc povestea mea pe internet, încât dr. Vrăjitor, real și puternic, care mă voi ruga mereu să trăiesc mult pentru a-și ajuta copiii în vremea necazurilor, dacă ești aici și ai nevoie de Ex înapoi sau soțul tău s-a mutat la o altă femeie, nu mai plânge, contactează acum acest puternic turnător de vrăji. Iată contactul său: Trimiteți-l prin e-mail la: Cont: wealthylovespell@gmail.com, vizitați site-ul web http://wealthyspellhome.over-log.com puteți să-l sunați sau să-l adăugați pe Whats-app: +2348105150446, MULTUMESC Dr.Wealthy

    RăspundețiȘtergere
  3. Este un privilegiu să împărtășești lumii această mărturie miraculoasă. Sunt Beth Walters din Anglia. Soțul meu a divorțat de mine cu 4 luni în urmă și am fost plin de remușcări pentru că nu știam ce să fac pentru a modifica problemele cu soțul meu. Am căutat ajutor pe internet cu privire la modul în care aș putea obține ajutor în căsnicia mea și am descoperit martori minunați despre VRAJA DE IUBIRE SĂNĂTOSĂ care a fost progresivă cu vrăjile sale. Am luat legătura cu el și iată că Dr.Wealthy mi-a spus că îmi va pregăti o vraja care să-l aducă înapoi pe soțul meu. Eram sceptic, dar nu aveam altă opțiune decât să lucrez cu el. 2 zile mai târziu, soțul meu m-a sunat că se întoarce acasă și din acea zi și până în acest moment, am trăit pașnic. S-a întors acum cu atâta dragoste și grijă. astăzi mă bucur să vă anunț cu toții că acest jucător de vrăji are puterea de a aduce înapoi iubitorii și cel mai surprinzător lucru este că dragostea noastră este foarte puternică acum, fiecare zi este fericire și bucurie. și Nu există nimic ca a fi cu omul pe care îl iubești. Îl voi recomanda pe Dr.Wealthy oricui are nevoie de ajutor. Dacă aveți vreo problemă, contactați Dr.Wealthy, vă garantez 100% că vă va ajuta !!.

    wealthylovespell@gmail.com

    Scrieți-l pe Whats-app +2348105150446

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulțumesc DR Ayo cel mai mare dintre toate pentru ceea ce am făcut pentru mine. Sunt atât de grozav iubitul meu return to the mine i acum trăim fericiți împreună. Numele meu this Katarina Bennet, iar viveja de dragoste a lui DR Ayo this foarte puternică și eficientă și no are niciun effect secondar, deoarece she a promise că am decis să incerc la DR Ayo Când iubitul meu m-a pentrur. iubitul meu care l-a adus înapoi mine în 48 a noastră așa cum he mi-a promise il i m-a asigurat. Pare să fie mai emoționant decât majoritatea subiectelor de acest gen despre a face o diferență pentru el sub sau peste problema relației. Vă sfătuiesc să contactați DR Ayo cel mai bun pentru a problem of vă rezolva. This foarte greu să-ți pierzi one of dragoste and știu cum se simte, așa nu lăsa pe cineva să-ți ia iubitul de la tine. Contactați DR Ayo Leo astăzi și rezolvați problema dvs. i dacă aveți nevoie de ajutorul său de mai multe jos, here this adresa sa from e-mail: drayo47373@gmail.com sau direct WhatsApp +2347055691377.

    RăspundețiȘtergere
  5. LUCRURILE BUNE TREBUIE SĂ SE SPUNĂ DESPRE BUNA PERSOANĂ ȘI ACEASTA PERSOANĂ ESTE DR Ayo. Iată sau nuvelă. Lucrez cu eful meu de SIS ani acum. Anul trecut am obserat că nu mai era l'însuși. Așa ca l-am întrebat ce se întâmplă cu el. La mine s-a deschis către și mi-a spus că soția lui acasă invoque mereu an alt barbat în casa lor și she are ou aventură cu el, am fost șocat Când mi-a spus asta. Pentru că știu că șeful meu a fost un om bun, îl prezint i pe DR Ayo, pentru că DR Ayo a fost omul care m-a ajutat în timpul greu al căsătoriei mele. Când eful meu l-a contactat, he mi-a spus cauza tutor, DR Ayo i-a spus efului meu ce trebuie să plătească pentru care șeful meu a plătit pentru ei. DR Ayo a demandé à un agriculteur de vrăji care a făcut-o pe soția mea Boss să-și dea seama de greșeala ei. Așadar, dacă aveți nevoie de ajutor pentru vă rezolva problemele legate de relații, DR Ayo this omul potrivit pentru a contacter. Courriel: drayo47373@gmail.com SAU WhatsApp: +2347055691377

    RăspundețiȘtergere
  6. Ajută-mă să-l sărbătoresc pe doctorul Isikolo pentru ajutorul său deosebit. Eu Laura Ivano și sunt unul dintre acei oameni care au spus că nu voi suna niciodată la un psihic, la un mag sau la orice altceva care să mă ajute cu problemele mele - cel mai puțin din toate problemele mele de dragoste, dar am ajuns la punctul în care știam că am nevoie de câteva îndrumări, și mă bucur atât de mult că l-am găsit pe acest om numit Dr. Isikolo. Când aproape l-am pierdut pe David într-una dintre luptele noastre stupide și certurile noastre constante (s-a despărțit de mine), am crezut că am pierdut totul. Plâng toată ziua și cred că nu se va mai întoarce la mine. Am citit atât de multe mărturii despre vrăjirea dragostei Dr. Isikolo, despre cum a ajutat-o ​​să-l readucă pe fostul iubit înapoi. Îi trimit rapid un e-mail. și, de asemenea, să-l întorc pe soțul meu cu vraja lui de dragoste. Și când am fost cel mai disperat, el nu a profitat de mine. Ați prestat un serviciu foarte bun pentru o persoană care are o adevărată nevoie. Nu știu cum ați făcut-o sau cum funcționează această magie, dar tot ce știu este că FUNCȚIONEAZĂ și omul meu s-a întors la mine în 48 de ore așa cum mi-a promis !! Eu și soțul meu David suntem fericiți din nou împreună și voi fi întotdeauna recunoscător doctorului Isikolo. e-mail pentru orice fel de ajutor este foarte capabil și de încredere pentru ajutor: isikolosolutionhome@gmail.com sau îl puteți WhatsApp, de asemenea, la +2348133261196

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu atât de mult în inima mea, sunt aici pentru a mă exprima despre modul în care Dr. Isikolo mi-a salvat căsătoria de la divorț. Eu și soțul meu aveam o oarecare neînțelegere și ne rupea căsătoria în măsura în care soțul meu căuta un divorț. Așadar, nu am altă opțiune decât să mă duc la internet pentru a căuta soluția la problema mea, acolo am dat peste detaliile doctorului Isikolo și despre cât de mulți oameni scriau lucruri bune despre el și lucrările sale minunate pentru ei și despre modul în care a ajutat o mulțime de oameni prin restabilirea relației acolo. L-am contactat pe doctorul Isikolo și mi-a spus tot ce trebuie să fac, ceea ce am făcut și în mai puțin de 48 de ore soțul meu a anulat actele de divorț. Acum, eu și soțul meu trăim împreună în pace și armonie, toate mulțumiri doctorului Isikolo pentru că mi-a salvat căsătoria de la despărțire. Informațiile de contact ale doctorului Isikolo sunt prin e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com sau îl puteți WhatsApp, de asemenea, la +2348133261196.

    RăspundețiȘtergere

  8. Văzând o postare pe internet spunând cum a fost ajutată de Dr. Ilekhojie, am decis, de asemenea, să-l contactez pentru ajutor, deoarece nu aveam de ales, nu îmi doream decât să-mi recapăt soțul și fericirea. Se încurca cu o mulțime de femei și m-a rănit foarte tare. Cu toată disprețul pe care Henry îl făcea, încă îl iubeam și nu voiam să-l pierd. Spre marea mea surpriză, soțul meu a venit acasă, în genunchi, că ar trebui să găsesc un loc în inima mea să-l iert. Sunt într-adevăr lipsit de expresii și nu știu cât să vă transmit aprecierea mea Dr. Ilekhojie. Ești un Dumnezeu trimis pentru a restabili o relație ruptă, iar acum sunt o femeie veselă. datele sale de contact sunt numărul Whatsapp +2348147400259) sau Email; gethelp05@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  9. Iubitul meu a început să se întâlnească cu alte fete și mi-a arătat o dragoste rece pentru mine, de mai multe ori a amenințat că se va despărți de mine dacă îndrăznesc să-l întreb despre povestea lui cu alte fete, am fost complet devastată și confuză până când un vechi prieten mi-a spus despre casterul pe Internet Dr. Ayo, care ajută oamenii cu relațiile și problemele de căsătorie cu puterea vrăjilor de dragoste, la început m-am îndoit dacă așa ceva există, dar am decis să încerc. Când l-am contactat, el mi-a spus tot ce am nevoie Da, și eu, și el m-a ajutat să arunc o vraja de reconciliere, iar după 28 de ore iubitul meu s-a întors la mine și a început să-și ceară scuze, acum a încetat să se mai întâlnească cu fete și pentru totdeauna cu mine ... Iată contactul lui. SUNAȚI / WHATSAPP: drayo47373@gmail.com sau sunați la +2347055691377

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt atât de încântat să împărtășesc mărturia mea despre un personaj care a adus soțul meu înapoi la mine. Eu și soțul nostru suntem căsătoriți de aproximativ 5 ani. Am fost căsătoriți fericiți cu doi copii, un băiat și o fată. Acum 3 luni, am început să observ un comportament ciudat de la el și câteva săptămâni mai târziu am aflat că soțul meu vede pe altcineva. A început să vină acasă târziu de la serviciu, cu greu i-a mai păsat de mine sau de copii, uneori iese și nici măcar nu se întoarce acasă vreo 2-3 zile. Am făcut tot ce am putut pentru a remedia această problemă, dar toate fără rezultat. Am devenit foarte îngrijorat și am avut nevoie de ajutor. În timp ce navigau pe internet într-o zi, am dat peste un site web care sugera că Dr. Ayo poate ajuta la rezolvarea problemelor conjugale, la restabilirea relațiilor rupte și așa mai departe. Deci, am simțit că ar trebui să-l încerc. L-am contactat (WhatsApp) și i-am spus problemele mele și mi-a spus ce să fac și am făcut-o și el a făcut o vraja pentru mine. 72 de ore mai târziu, soțul meu a venit la mine și și-a cerut scuze pentru greșelile pe care le-a făcut și a promis că nu o va mai face niciodată. De atunci, totul a revenit la normal. Familia mea locuiește din nou fericită împreună. Mulțumesc Dr. Ayo, dacă aveți vreo problemă contactați-l și vă garantez că vă va ajuta. Nu te va dezamăgi. îl poți WhatsApp: + 2347055691377 sau e-mail: el drayo47373@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  11. Mă numesc Olivia Stephen, După 12 ani de căsătorie, eu și soțul meu am fost într-o ceartă sau alta până când în cele din urmă m-a părăsit și s-a mutat în California pentru a fi cu o altă femeie. Am simțit că viața mea s-a terminat și copiii mei au crezut că nu-și vor mai vedea tatăl. Am încercat să fiu puternic doar pentru copii, dar nu am putut controla durerile care mă chinuiesc inima, inima mea era plină de dureri și dureri pentru că eram cu adevărat îndrăgostit de soțul meu. În fiecare zi și noapte mă gândesc la el și îmi doresc întotdeauna să se întoarcă la mine, eram foarte supărat și aveam nevoie de ajutor, așa că am căutat ajutor online și am dat peste doctorul Ayo cum îi ajută pe oameni să se întoarcă repede. Deci, am simțit că ar trebui să-l încerc. L-am contactat și mi-a spus ce să fac și am făcut-o, apoi mi-a făcut o vrajă de dragoste. 72 de ore mai târziu, soțul meu m-a sunat cu adevărat și mi-a spus că îi este atât de dor de mine și de copii, atât de uimitor !! Așa că așa s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie și și-a cerut scuze pentru greșeala sa și pentru durerea pe care mi-a provocat-o mie și copiilor. Apoi, din acea zi, Căsătoria noastră a fost acum mai puternică decât înainte, mulțumesc dr. Ayo. el este atât de puternic și am decis să împărtășesc povestea mea pe internet încât Dr.Ayo este un adevărat și puternic jucător de vrăji pe care mă voi ruga mereu să trăiesc mult pentru a-și ajuta copiii în vremea necazurilor, dacă sunteți aici și aveți nevoie Spatele tău sau soțul tău s-au mutat la o altă femeie, nu mai plânge, contactează acum acest puternic turnător de vrăji. Iată contactul său
    Sunați / WhatsApp: +2347055691377 sau E-mail: drayo47373@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu și soțul nostru suntem căsătoriți de aproximativ opt ani. Am fost căsătoriți fericiți cu doi copii, un băiat și o fată. acum cinci luni, am început să observ un comportament ciudat de la el și câteva săptămâni mai târziu am aflat că soțul meu vede pe cineva. A început să vină acasă târziu de la serviciu, nu-i mai pasă de mine sau de copii, uneori iese și nici măcar nu se întoarce acasă timp de aproximativ trei-șase zile. Am făcut tot ce am putut pentru a remedia această problemă, dar toate fără rezultat. Am devenit foarte îngrijorat și am avut nevoie de ajutor. În timp ce navigau pe internet într-o zi, am dat peste un site web care sugerează că DR WALE poate ajuta la rezolvarea problemelor conjugale, la restabilirea relațiilor rupte și așa mai departe. Așadar, am simțit că ar trebui să-l contactez după ce l-am contactat, i-am spus problemele cu care mă confruntam în căsătoria mea, mi-a spus că va face o vraja pentru mine. ceea ce a făcut bine pentru mine. În câteva săptămâni mai târziu, soțul meu a venit la mine și și-a cerut scuze pentru greșelile pe care le-a făcut și a promis că nu o va mai face niciodată. De atunci, totul a revenit la normal. Eu și familia mea trăim împreună fericiți din nou .. Toate mulțumiri lui DR WALE. Dacă aveți nevoie de un jucător de vrajă care să poată arunca o vrajă care funcționează cu adevărat, vă sugerez să îl contactați. Nu te va dezamăgi. Acesta este WhatsApp / Viber: +2347054019402 sau E-mail: drwalespellhome@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  13. Bună, sunt atât de fericit că împărtășesc asta, încă nu pot să-ți mulțumesc suficient de puternic DR WALE, soțul meu a plecat pentru o doamnă mai tânără pentru că nu am putut să nasc din cauza PCOS, am fost atât de devastată încât am fost singură, am plâns mult Am încercat chiar să-mi iau viața, apoi prietena mea mi-a spus despre acest bărbat grozav DR WALE care a ajutat-o ​​să-și facă căsnicia perfectă, am accesat și eu online și am făcut mai multe cercetări despre el acolo, am văzut și o mulțime de vești bune despre DR WALE. așa că l-am contactat fără teamă și fără griji în mintea mea, pentru că știam că cu el totul va fi în regulă, mi-a spus tot ce trebuie să plătesc, ceea ce a fost o taxă convenabilă și am făcut-o și el și-a făcut treaba și mi-a trimis un videoclip. DR WALE și mi-a spus să aștept câteva săptămâni că se va întoarce. Săptămâna următoare, spre cea mai mare surpriză a mea, soțul meu a fost în genunchi și mi-a spus că îmi pare rău pentru durerile pe care mi le-a provocat. chiar acum sunt atat de fericita, nu s-a oprit aici, sunt mandra sa spun ca sunt insarcinata in 3 saptamani. Multumesc mult DR WALE Sunt vesnic recunoscator..Aici contactul lui...WhatsApp/Viber : +2347054019402 SAU
    E-mail: drwalespellhome@gmail.com

    RăspundețiȘtergere